tisdag 24 juni 2014

En handlingskraftig man

Det är min far det. Föräldrarna stannade tre fjärdedels dygn när de var på genomresa i helgen och då blir det alltid någonting gjort som jag har haft liggande. Jag köpte kycklingnät för säkert en månad sedan för att mina klematis skulle få någonting att klättra på. Men det var inte så enkelt att få till. Jag fick nästan svindel bara av tanken på att stå nära balkongräcket på något högt och fästa dem i balkongen ovanför. Men i söndags så gick det på ett litet kick med pappas hjälp.

Nu väntar jag bara med spänning på att de ska börja blomma också. Jag tycker att jag har sett knoppar på den ena hur länge som helst. Men nu MÅSTE de bara slå ut snart. Kom sol!
 Det här är nog ingen blomknopp utan tillväxtpunkten.
 Kycklingnätet verkar göra sitt jobb i alla fall.
Så här ser det ut från utsidan. Visst ser det lite hemtrevligt ut? :)

2 kommentarer:

  1. Det ser väldigt hemtrevligt…och grönt ut. Iallafall om man jämför med dina grannar. =)

    SvaraRadera
  2. Det syns ju skillnad på din balkong och dina grannars! :)

    SvaraRadera