måndag 16 december 2013

Bara att repa upp

Ibland jobbar man jättemycket med en grej, men ändå så blir man inte nöjd. Då är det bara att repa upp och göra om. Det finns ingen vits med att sticka klart nånting som man ändå inte kommer tycka om! Som en klok kvinna i syjuntan sa: Man stickar väl inte bara för att bli färdig? Nej. Man gör väl inte det. Men det kan ändå ta emot att repa. Fast denna gång gjorde det faktiskt inte det. Jag var så nöjd när jag hade stickat klart min första egenstickade tröja. Det hade tagit jättelång tid, över ett år (jag gjorde dock klart andra projekt under tiden). Jag var nöjd ett tag och använde den en del. Men den blev bara större och större, hängde mer och mer oformlig, och en dag stod det bara klart att jag inte skulle komma att använda den något mer. Och då är det bättre att ha garn på nystan än på tröja. Så, då gick det som det gick:

Före:
Efter:
Drygt ett års arbete tillbaka på nystan på tjugo minuter! Ps, färgen är egentligen roströd, men instagramfiltret gjorde den knallrosa. Hade ju varit häftigt!

Nu är bara frågan vad jag ska använda det här lingarnet till nu?

5 kommentarer:

  1. Ja, vad stickar man av lin annars? Disktrasor? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, blir en himla massa disktrasor. Nästa års julklappstema, kanske! :)

      Radera
  2. Men gud så trist! Kanske virka något trevligt, tröja/linne? Virkning känns ju lite mer stabilt. /Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, det är inte en dum idé att testa att virka ett linne. Har du något mönster till det? Inte allt för avancerat… :)

      Radera
    2. Jag tror inte jag har det, letar i minnesarkivet men kommer bara på linnen av typ mormorsrutor. Kolla dropps! God jul!

      Radera