lördag 9 mars 2013

Vetevärmare

Vetevärmaren är en fantastisk liten uppfinning! För några år sedan pysslade vi egna sådana på en kusinträff, systern, kusinen och jag. Nu var dags att fräscha upp värmaren, så jag tömde den på korn och tvättade fodralen.
Min vetevärmare består av en innerpåse av bomull (ett gammalt kasserat örngott) med vetekornen i, och sedan ett ytterfodral i lintyg med dekorsöm på. 
Jag tycker att det var lite finurligt att sy två kanaler i innerpåsen som fördelar vetekornen.

Rättså mycket vetekorn.
Bara att stoppa in i mikron några minuter och njuta!

2 kommentarer:

  1. Att göra min egen vetevärmare har stått på min "att-göra-lista" hur länge som helst. Sjukt imponerad av att du tvättat din, det känns som ett jobbig grej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gört! Så gött med vetevärmare! :) Tvätta gick lätt, men att sen sy ihop den igen tog mig drygt ett halvår bara... ;)

      Radera