torsdag 7 november 2013

Söndagsstickning

Trevlig att ägna en söndagkväll till lite söndagsstickning med Soffan. Och inte vilken soffa som helst, såklart.
Sofia gjorde klart sin finfina gröna sjal. Som jag sedan fick äran att modella med. Härlig färg, och jag blir helt klart sugen på att testa att sticka nåt i Malabrigo...
Själv började jag med knappkanten istället för ärmen eftersom mitt lyxstickset inte innehåller stickor som funkar för så små rundstickningar. Behöver använda strumpstickor, och det har jag såklart inte i rätt storlek..
To be continued.

2 kommentarer:

  1. Vilken storlek behövde du då? Du hade ju kunnat låna av mig om jag haft den storleken! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gärna! Har inte kommit ihåg att fråga än, bara.. Man kan säga att koftan tappat lite fart efter rivstarten. Nu ligger den och vilar sig, liksom. :)

      Radera